تبلیغات
اخبار - عکس بازیگران - آموزش - مدل لباس - مشخصات ماشین ها و گفته های زیبا همراه با تاریخچه

اخبار - عکس بازیگران - آموزش - مدل لباس

یوسف

جستجو

 

مشخصات ماشین ها و گفته های زیبا همراه با تاریخچه

یکشنبه 11 بهمن 1388   08:56 ق.ظ


206 sd
مشخصات فنی

تعداد سیلندر : 4 عدد
حجم موتور : 1587 سی سی
حداکثر سرعت : 190 کیلومتر در ساعت
گیربکس : 5 دنده معمولی
سوپاپ : 16 عدد
حداکثر قدرت : 108 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 : 9.8
ابعاد :

طول : 4188 میلیمتر
عرض : 1655میلیمتر
ارتفاع : 1456میلیمتر
وزن : 1069میلیمتر
حجم صندوق عقب : _
.................................................. ...........

ریو :
مشخصات فنی

تعداد سیلندر : 4 عدد
حجم موتور : 1493 سی سی
حداکثر سرعت : 175 کیلومتر در ساعت
گیربکس : 5 دنده
سوپاپ : 16 عدد
حداکثر قدرت : 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 : 11.5
ابعاد :

طول : 4242 میلیمتر
عرض : 1702 میلیمتر
ارتفاع : 1471 میلیمتر
وزن : 1073 میلیمتر
حجم صندوق عقب : 490 لیتر
.................................................. ...........


تندر 90

مشخصات فنی
تعداد سیلندر : 4 عدد
حجم موتور : 1598 سی سی
حداکثر سرعت : 187
گیربکس : 5 دنده
سوپاپ : 16 عدد
حداکثر قدرت : 110 (107 ) اسب یخار در 5750 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 : 10.2
ابعاد :

طول : 4225 میلیمتر
عرض : 1742 میلیمتر
ارتفاع : 1535 میلیمتر
وزن : 1100 میلیمتر
حجم صندوق عقب : 510
.................................................. ...........


405 GLX
مشخصات فنی

تعداد سیلندر : 4 عدد
حجم موتور : 1761 سی سی
حداکثر سرعت : 182 کیلومتر بر ساعت
گیربکس : 5 دنده
سوپاپ : 8 عدد
حداکثر قدرت : 97 اسب در 6000 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 : 11.5
ابعاد

طول : 4408 میلیمتر
عرض : 1694 میلیمتر
ارتفاع : 1410 میلیمتر
وزن : 1100 میلیمتر
حجم صندوق عقب : 500 لیتر

.................................................. ...........
 
 
 
با سلام .
خوب دوستمون کفت که ایمنی تندر قابل مقایسه با 405 نیست . از لحاظ بدنه وایمنی فقط استحکام مهم نیست اصل اونه که ضربه رو جذب کنه که تندر طبق اعلام معروف ترین موسسه تست ایمنی در امریکا تندر از این لحاظ عالی بوده و حتی خیلی با لا تر از 206 . پس چرا 206 4 ستاره و تندر 3 ستاره ؟ این به علت ان است که سنسور ایربگ شاگرد به خوبی عمل نکرده اگر این سنسور به درستی عمل میکرد تندر 4 ستاره را به راحتی کسب میکرد . همین تست با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت بر تندری که سنسور ایربگ اون درست بود صورت گرفت که تندر 4 ستاره با 12 امتیاز کسب کرد که به طور حتم تندر های ایران این مشکلشان درست شده . یعنی 206 با 4 ستاره و 11 امتیاز و تندر با 4 ستاره و 12 امتیاز که میبینم ایمنی تندر بالاست . از لحاظ بدنه هم استحکام بدنه تندر بسیار قویتره . حالا اگه پرشیا 4 ایربگ رو میدید 2 ستاره هم نیاورده بود یعنی با 4 ایربگ به اندازه ریو هم ایمنی نداشته .

حالا یک ماه پیش یه چیز دیدم باورتون نمیشه .

یه پراید با 100 تا یا یکم بیشر کبوند به پشت تندر که 20 یا 30 تا میرفت . باور کنید تندره 1 متر پرید جلو سپرش شکست و در صندوق عقب ان کمی کج شده بود پراید له شده بود شما نمی تونستید تشخیص بدید اون پرایده . بیچاره پرایده دلم خیلی براش سوخت رفته بود زیر تندر .
نکته بعد اگه از قیافش خوشت نمیا د یه رینگ بنداز یکم بخوابونش با ور کن با 206 اسپرت هم عوضش نمی کنی . اینقدر زیبا میشه.
نکته بعدی قطعات اون صد سال یه بار خراب میشه که عمر ما اونقدر کفاف نمیده که دنبال قطعاتش باشیم . به دور از شوخی واقعا کم خرجه اگه هم چیزیش عیب پیدا کرد یه نمایندگی بزرگ مخصوص تندر تو
میدان ازادی است هر چی بخوای داره .

در مورد سرعت و قدرتی بگم
ماشینی است کم مصرف نه انجور که میگفتن خالی بندها تو شهر مصرفش 8.5 است ولی تو جاده 5.5 یا 6.5است که محشره این ماشین فقط خوره جاده و مسافرته . از نظر توان موتوری هیچ ماشینی مثل این تندر نمیمونه حتی 206 هرچه قدر با هاش سرعتی میری تو سربالایی انگار نه انگار همین جوری میره بدون اینکه اخ بگه . باورتون نمیشه توسربالایی همچین میرفت . 160 تا میرفت بدون اینکه کم بیاره . گاز رو یکم فشار میاوردم میپرید رو 180 البته سریع دوباره 160 می امدم اخه خطر داره منظور من این بود که تو سرعت بالا شتابش خیلی زیاده . راحت با دنده 4 179 با کولر میره بدون کولر هم فرقی نداره وقتی کولر میزنی هیچ هیچ هیچ تا ثیری در رانندگی نداره انگار که کولر مستقل از موتور داره . ماشین اگه گاز بدی تا 220 هم میره ولی وقتی به دور 5300 نزدیک میشی ارسال بنزین قطع میشه و ماشین میاد 195 که به خاطر انژکتری بودنشه که وقتی دور موتور از یه حدی میگذرد پاشش بنزین قطع میشه.
تازه قدرت این موتور 115 است است که به دلیل نسب سیستم
ECU قدرت به 110 کاهش یافته . حتی به دلیل این سیستم دور موتور این خودرو 7 است . موتور مگان همین موتور است ولی به خاطر نداشتن این سیستم 115 اسب قدرت میده . 206 هم سیستم ECU داره که اونهم قدرتش 108 است .
یه نکته منفی داره شتابه 0 تا 30 ان به خاطر وزن زیاد ان (110) کم است . مثلا با یه ریو کورس گذاشته بودم تو یه جای خلوت بدون هیچ خطری ( کورس این جور جاها کیف داره ) . اول ماشینش پسره که ریو داشت پرید رفت تندر زیاد عقب موند بی خیال شدم نرفتم . اون امد کفت دیدی این تندر چیزی نداره همش الکیه تو کاغذ الگانسه ولی تو عمل پیکان . بدجوری حالم گرفته شد . گفتم بیا یه بار دیگه . طرف گفت به چشم ولی اگه باختی دیگه نگو تندر ال بله جیم بله . من گفتم چشم
دوباره کورس رو شروع کردیم دوباره عقب افتادم ولی کورس رو ول نکردم سرعت نزدیک به 80 بود که نزدیکش شدم . تو سرعت 90 مثل موشک ازش رد شدم . نزدیک 140 خیلی با من فاصله داشت . این هم بگم راننده ریو جای استاد من تو رانندگی بود. این رو گفتم بدونید که تندر به خاطر رانندگی من ریو رو نگرفت .
حال ببینید هیچ 405 یا پرشیا یی جرات کورس با ریو رو تا 120 نداره فکرشو بکن اگه 405 یا پرشیا با تندر کورس بزاره . اخه من خودم تو جاده قم با یه 405 و پرشیا کورس انداختم .
با 206 هم کورس انداختم اول یکم عقب موند (1متر) بعد از 13 یا 14 ثانیه هم دوباره بهش رسید . از اون موقع به بعد حسابی از ماشینم خوشم اومد.
خلاصه از لحاظ قدرت موتور در کلاسش تقریبا بی رقیبه .
.................................................. ...........
 
تـــنـــــدر 90 ( ال-90 )

تست هندلینگ رنو لوگان ال 90 یا همون تندر

توجه » موتور 1600 سی سی هست و فقط
سر سیلندر ریسی
 





..................................................
اینم یه لوگان اسپرت در فرانسه

اندازه این تصویر کوچک شده است ! برای مشاهده تصویر اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی تصویر 800x533 و حجم آن 60 کیلوبایت میباشد.

........................................................................................

پیش فرض تاریخچه.

اول بگم که منبع خود سایت ایران خودرو هست و اینو هم بگم که هر کسی برای فروش مال خودش زور میزنه پس خودمون هم جدا یه بحث در موردشون میکنیم.

تندر 90

رنو نامی جاودانه که در سال 1898 بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.

طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.

آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.

ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.

محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که 95% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.




گردانندگان پروژه تندر 90 : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس

رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال 1383 تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد.

51% سهام رنوپارس متعلق به رنو و 49% متعلق به ایدکو ( شرکت توسعه صنایع خودرو، متشکل از ایدرو-سازمان گسترش و نوسازی صنایع- و دو خودروساز اصلی در ایران : ایران خودرو و سایپا) می باشد.

شرکت رنوپارس محور همکاری رنو و دو خودروساز بزرگ ایرانی است. تولید مشترک تندر 90 توسط ایران خودرو و سایپا صورت می گیرد. خودروها بر اساس پلت فرم ایکس 90 مونتاژ خواهند شد. مونتاژ با استفاده از قطعات وارداتی و اجزای تولید داخل انجام می گیرد.

65% قطعات تندر 90 توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید حدوداً 000 95 دستگاه تا پایان سال 2007 برای هر دو تولیدکننده داخلی می باشد.
------------------------------------------------------

405



از سال 1369 مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال ، پژو 405 جی ال ایکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ایکس اتوماتیک 2000 سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به 89% بالغ خواهد گردید.

بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو 405 می بایست 35 قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جدید شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزییناتی ، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو 405 تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.


اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران ، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد.
این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر "وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند" یاد کرده است.

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو 405 می باشد.
پژو 405 در دو مدل Gl و Glx به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.

بدنه پژو 405 ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب 31% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد
__________________

نوشته شده توسط : یوسف